onsdag 23 februari 2011

Homoerotisk yoghurtbjörnreklam


Vet inte om AD & copy är bisarrt ironiska eller fullständigt aningslösa. Vet heller inte vad som är värst: att kunden låtit sig föras bakom ljuset eller förföras av affischen. Förfäras något av att kollegorna inte tar min oro på allvar och skyller på min fria fantasi. Svepskäl, hur detta gick igenom övergår mitt förstånd. Hade varit spännande att se den lokaliserade varianten, men ack de nordiska länderna valde annat motiv och barnvänligare slogan.

Filmen då? Jo, gratis 3D en småtrött söndag efter sonens körkonsert och den förlorade faderns hemkomst passade bra, var överraskande roligt för barnen som helst velat se Trassel, och att sova bort en stund i biomörkret bakom svarta glasögon är ju drömmen för såväl den jetlagade mikromjukisen på flykt från sektmötet som för den kvällen före på 40-årskalas festande forna gräsänkan. En promenad hem genom stan med stopp hos vietnamesen halvvägs hem och såväl motions- som matbehoven blev tillgodosedda.

Spelet är för övrigt löjligt roligt Om än långt från dagens medeltida press event mitt i mörkrets inferno. Givetvis. Med den distributören. Allt går att s(v)älja med mördande reklam ...

Inga kommentarer: