tisdag 8 februari 2011

Frankofån

Min småfranska dag började med café crème & croissant som del av tisdagstraditionstrion efter lämningarna, fortsatte med superintensivt styrketräningspass tävlandes mot fransk size zero ballerina. Därefter följde en dubbel dos av la vaccination superieure som kommer pågå ett par år och kostar en halv förmögenhet, som ett mindre ransk slott skulle jag tro. Stapplade sedan in på le bistro Saturnus och valde efter stor möda en Croque Madame med en café au lait och dagens (!) Le Figaro. Strosade i vårsolen till fransk konfektionsföretagare för prat i kvadrat och lite fläderlemonad. Vidare till hämtningar följt av Monte Carlorally, torskrygg i Dijon och en metrotur till la vielle ville för ytterligare en café au lait et du tarte aux pommes avec le filles ecoutant des chansons francaises. Förbereder sedan jobbresa till Lyon et la fête de lumière, som jag hoppas det blir. Ett snilleblixtarnas och grodlårens förenande.

Inser att jag vill möta våren i Paris! Med kärleken. Som jag fann i Annecy. Ja!, vi återvänder till brottsplatsen på vår väg till rivieran och sedan den spanska solkusten. Bilsemester i sommarhettan från norra till södra Europa med barnen? Jag måste vara vårrusig, endorfinstinn av all träning alternativt kaffehög.

Bonne nuit mes amies!

1 kommentar:

Sus sa...

Jag förstår inte riktigt vad du haft för dig idag, men jag vet att min kväll blev fin i alla fall =)