onsdag 25 augusti 2010

Närmre 40 än 30, tjolahopp!


- Är det inte helt fantastiskt?! Jag överlevde ett år till.
... hade jag lust att säga till dig som i morse påminde mig om att jag inte har långt till fyrtioårskrisen. Perspektiv förhöjer och förnöjer.


06:00
Storebror: - Ja må hon leva!
Pappan: - Tyst, inte än!
Jag: - Oj, fint, tack, nu sover vi väl lite till?

07:00
Lillebror: - Jag älskar dig. Hurra! (plus spontandans)
Storebror: - Nu då? Ja må du leva! (och så vidare för full hals)

Därefter har dagen avlöpt finfint på alla sätt. Och med en sådan start kunde det inte gärna gå snett. Gratulationerna har duggat lika tätt som regnet på vårt fönsterbleck.

Eller vad sägs om spontanlunch på lyxiga Lux? Efter ivriga städpatrullens utsjasning med hjälp av golvmopp hemmavid.

Därefter shoe shopping på förrförra adressen med kalven som växer så det värker i fötterna om nätterna. Tre par kvalitetspjuck för en spottstyver var dagens fynd.

Så hämtning av prinsessriddaren, lite mormorsmys och tidig middag hos kvartersgreken med tillströmmande släkt och vänner. Celebrity spotting åt både höger och vänster innan kaffekask och kladdkaka hos oss. Glömde (ja, faktiskt!) att knäcka magnumflaskan champagne, men fler högtidsdagar väntar runt knuten så tillfällen lär ges.

Sedan ännu mer kärlek i form av omtänksamma presenter, tankar, samtal, brev och meddelanden medelst olika kommunikationsvägar.

Mår som en prinsessa, men minns förra födelsedagen då tillvaron var ytterst skör och är evigt tacksam för livet och alla mina fina. Ja, alla ni som genom omtanke, råd och stordåd än en gång gjort min dag. Puss på er! Om tio dagar fyller jag ett. Magiskt. Det ska vi fira på annat sätt.

God natt, sötnosar.
Tack för att ni finns.

4 kommentarer:

Sus sa...

Grattis!! Vilken dag va!?
Det gjorde du bra!

Och är det dina armar? Vältränad som värsta Madonna juh.

Anonym sa...

Grattis i efterskott vännen! Måste också passa på att berömma dig för dina flexiga axlar och biceps! jag vill också ha såna.....

Snart kommer du tillbaks till jobbet också - äntligen!!
Kramis /Cosmo

Zäta sa...

Säger som Sus och Cosmo! Grattis i efterskott - och hjälpars vilka armmuskler du skaffat dig. Dina personliga tränare har verkligen gjort ett bra jobb med dig!

Singelmamman sa...

GRATTIS!