fredag 30 juli 2010

Klanen E på turné

Bryter tystnaden efter två veckors frivillig kommunkationsavstängning. En fullständigt nödvändig sådan för att förena lilla familjen igen. Eftersom prinsarna och jag i fyra veckor hållit hov i Roslagen, på Åland, i innerskärgården och Dalarna har vi vuxit samman. På samma sätt som de tre musketörerna blev en sammansvetsad trio mitt i kaoset förra sommaren när jag låg isolerad och kämpade för livet. Efter fint men tungt besök i sorgens hus hämtade vi en utarbetad men högt älskad familjefar för direkt färd till hans hembygd.

Således två veckor i vackraste, varmaste Skåne, "på Sveriges riviera" (Falsterbo, enligt lokalpatriotiske skånepågen), boendes på lyxhotell där vi varje morgon avnjutit en långfrukost inklusive extra allt från hälsohörnan medan vi planerat dagen under eken i trädgården. Behöver jag säga att vi haft det fan-tas-tiskt? Och att tiden läkt många sår.

Stranden, käraste kusinerna, släkt och vänner har besökts. Liksom skånska sevärdheter, designhotell i Danmark på vår sockerbröllopsresa och alla italienska gelaterior vi hittat. Turistbyrån öppnar på denna blogg så snart bilderna laddats upp. Med hjälp av Iphonens originalsladd som väntar hemma. Ty billiga fulelektroniken på familjen Es skandinaviska turné har icke fungerat. Och tur är väl det.

Nu styr vi kosan hemåt. Skippar västkusten denna gång, eftersom barnen längtar hem till sina egna sängar. I stan och på landet.

Halva augusti i Roslagen väntar. Därefter en ny era, och SSÄ - Stora SkolÄventyret. Gulp. Kort därefter nästa utamning. Mitt jobb. Dubbelgulp.

Men nu lär vi åter av finaste ballerinan i Nangiala och gör något fint tillsammans. Här och nu.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, underbart, underbart! Är mer glad för er gemensamma semester än för min egen. Ni är så värda den efter detta år!

Kram Eve

Anonym sa...

Välkomna! /K

Singelmamman sa...

Med en sån skön beskrivning av semestern ska jag låta min egen semester få slå rot hos mig.

Anonym sa...

Åh vad glad jag blir av att höra att ni haft det så fint!

Kramar C

Suzan sa...

Härligt att du har haft det så fantastiskt! =)

Unknown sa...

Jag heter Rebecca och det har varit 2 månader sedan dr. Iyabiye räddade mig från kronisk hepatit b. Jag lider av den sjukdomen under lång tid, min mage var svullen och jag hade smärta över hela kroppen. Jag ringde honom och han gav mig medicinen och efter att jag tog medicinen fick jag det bra. Jag är här för att tacka honom och låt folk veta att hepatit kan botas. Kontakta honom på: iyabiyehealinghome@gmail.com Ring / whtsapp: +2348072229413