tisdag 6 juli 2010

Allsång på Skansen


Stockholm i mitt hjärta

Jag fick ett infall och drog med familjen på kvällspromenad halvåtta. Kom upp för kullen precis lagom till tonerna av Stockholms hjärtelåt. Efter en heldag med kontroller och läkarbesök i ett svalt Uppsala, jordgubbs- och rabarberpaj på balkongen med vänner i hooden och sedan ett sista träningspass före sommarstängning, var det dags att bocka av ännu en turistmagnet. Ja, efter Långsjöns varma klippor i lördags och Fjäderholmarnas stora vågor i söndags.

Gott om folk, regn och dånande musik.
Halvkul, tyckte trötta barn.

Tills duschErik kom.
Hänförd lillebror längst fram på pappas trygga axlar.
Extasdansande, skönsjungande storebror vid sidan av.
Och tiotusen skrikande tonårstjejer demellan.

Såg ni oss?

För övrigt är märgen helt ren.
Sålunda en månads oro i onödan.
"Komplett remission" är som ljuv musik i mina öron.
Passade bra att tala om för lilla familjen medan vi strosade nedför berget till tonerna av En sång om frihet, Wiehes extranummer efter sändning.

Du är den finaste jag vet ...

8 kommentarer:

Sus sa...

Jahapp.
Då gråter Sus då.
Salta tårar i morgonkaffet.
Men det får gå..

Anonym sa...

Hela din gårdagskväll låter som en saga tycker jag - och jag älskar sagor med lyckliga slut!

Jättegrattis till din rena märg!!
//Cosmo

Sari sa...

Härligt! Vi tittade men såg er inte, kan bero på att T dansade loss i någonslags breakdance moves på golvet...till just DuschErik.

Anonym sa...

Underbart, Jos! Stor kram och vilken härlig sommar då! /a

Anonym sa...

Åh, darling! Underbart. Underbart. Underbart. Det är du såå värd.
Kram
Eve

Anonym sa...

Underbart!!!!! /Kram K

Anonym sa...

Vilka nyheter! Jag blir så GLAD för din och er skull!

Skärgårdskramar C

Anonym sa...

Vilka nyheter! Jag blir så GLAD för din och er skull!

Skärgårdskramar C