lördag 7 maj 2011

Veronica Maggio - Maggiotåget (Releasefest för Satan i Gatan)



Efter maxad arbetsdag turbosimmar jag bort bekymren tills jag tappar andan, medan storebror dyker efter ringar på det djupaste i stora poolen med pappan. Hjärtat bultar av ansträngning och kärlek av att se mina fina då skaran fulländas när liten solstråle stolt över att ha vågat prova några meters undervattenssim trippar ut från simskolan. I öronen ringer låten som hållit mig sällskap sedan skivsläppet. Ingen slår mina egna idoler, men en gammal uppsalabo, snygg som få, producerad av en synnerligen talangfull stockholmare som fick mig att sängdansa i isoleringen för ett par år sen' är nära nog stjärnsmäll.

Att sedan se videon från återtåget och än en gång inse att jag missade en episk premiär, samtidigt som mina fina snusar i en hög i soffan gör att hjärtat slår några extra slag medan en lyckotår sakta rinner nerför min kind.

Satan i gatan vad fint det är att leva ett tag till.

1 kommentar:

Anonym sa...

:-) /K