tisdag 11 maj 2010

Vårtecken




Blåsippor på Byholma och vitsippor på Midsommarängen

- Nu är hösten här. Det blev ingen sommar i år. Stackars storebror som inte fick något kalas., konstaterar lillebror uppgivet.

Själv hyser jag fortfarande hopp om att våren hittar tillbaka och fortsätter att värma min klena, bleka lekamen. Värre fryslort än jag finns inte.

Visst ja, ytterligare vårtecken (?) är att det går löss på dagis. De spatserar omkring på rad. Och fy vad det kliar överallt bara man tänker på det. Men hej, postivit tänkande; när man kliar sig rör man sig och alstrar värme, således inget mer frysande, jippi! Och någon gång ska vara den första även för vårt dagis, och sönerna är platinablonda och eventuella löss borde vara lätta att finna, hurra! Dessutom tycker de om att kamma sig. barnen alltså. Inte lössen. Återstår dock att se hur länge det gillandet varar.

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Löss har jag tack och lov sluppit. Nu har jag tonåringar så då får de ta hand om sina egna löss om/när de får några. :-)

Jos sa...

Vi får hoppas att de slipper. Spec den andra sortens löss som äldre(?) unga riskerar att få pga oförsiktighet.