torsdag 27 maj 2010

Fotbollsskola för 35-åringar?


- Jag spelar i det spanska laget. Du vet ju att det är varmt i Spanien, så man behöver faktiskt inte mer kläder än så här. Så det så.

Lillebrors logik är klar som korvspad. Allt medan de för dagen tio Djurgårdslagen i knatteskolan spelade i både underställ och överdragskläder. Och jag höll mig varm genom att kicka boll.

Vilket till min förvåning är riktigt roligt. Eller, det visste jag ju. Men jag blir lite förundrad över exakt när det blev så kul. Förmodligen precis nu. Barn är ögonöppnare. Eftersom jag fått höra sedan barnsben att jag har dåligt bollsinne har jag hållit mig borta från dylika sporter. Så fasen heller, jag är väl inte sämre än många andra?! Och även om det råkade stämma, vad spelar det för roll?

- Du är bäst i världen, mamma. Jag tror visst att det finns fotbollsskolor för 35-åringar. Annars startar jag en. Tills jag får börja i spanska skolan. Då måste vi flytta dit. Det blir väl bra, så lär vi oss både fotboll och spanska och slipper frysa?

Treflugssmäll. Eller hat trick.
Gammal hund lär sig sitta.
Off side kan jag också.
Så det så.

6 kommentarer:

Singelmamman sa...

Och spanskaspråket är lätt, bara hänga på och prata. klart det finns fotbollsskola för 35 åringar. I Spanien säkert.

Jos sa...

Jo, spanska pratar vi redan, mannen och jag, som bott där. Barnen borde få lära sig det på plats de med, så tanken är inte dum, inte alls. Ska genast kolla upp fotbollsskolan. :-)

XXX sa...

Men inte finns det väl fotbollsskola för snart 50-åringar? Jag hoppas verkligen inte det för jag tycker att jag har klarat mig så bra utan så länge....
Men jag lovar att hålla på ditt lag när du blir uppköpt!

Anonym sa...

Vad bra Jos, då ser vi ju dig snart både på tennis- och golfbanan :-) /Kram K

Trillingnöten sa...

Visst är det så att barn öppnar ögonen på en! Man uppskattar de små sakerna mer :) En extra kram när man badat dem, ett glatt barn som spontant ropar "mamma" när man kommer hem, fjärilen i diket som aldrig annars skulle lägga märke till...det är fantastiskt! Och tyvärr är vi vuxna lika snabba att kväva den där glädjen, som med dig - inget bollsinne? Vad gör det när det är lika kul i alla fall?

Anonym sa...

Forza, forza, forza Juicy!! Coolt. Men våga flytta iväg till Spanienland. Alldeles för långt. Men på semester kan ni få åka dit. Och på fotbollsskola. Men sen ska ni vara nära oss!

Eve