onsdag 2 september 2009

August och jag


Det är synd om människorna,
sa Indras dotter i Augusts Strindbergs Ett drömspel.

Just idag är böjd att hålla med.
För jag tycker synd om människorna som tar hand om mig, och mina anhöriga som ser och hör mig lida. Och alla ni underbara som ringer; jag kan bara inte svara idag - vill inte oroa er mer genom att feberyra. Men jesus, vilka fantastiska drömmar jag har. Orkar faktiskt skratta mellan attackerna. Så inget ont som inte för något gott med sig, hey?!

Men mig är det fasen inte synd om. Det vet ni.

För det som inte dödar, det härdar.
Jag kämpar som ett jagat djur och jag ger mig aldrig.

Vill inte bli alltför grafisk men läcker som ett såll sedan två dygn tillbaka.
Inklusive genom örat pga inflammation.

Men ena ögat är igenmurat.
Så jag slipper se eländet!
Det är synd om människorna som tvingas se missfostret.

Men imorgon är en annan dag.
Helkroppsstrålning kl 08 och några timmar framåt.
Skräckblandad hoppfull förtjusning över de långvariga effekterna känner jag.
Följer ni med?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, tjenamittbena. Man känner sig nästan som en stalker :). Klart vi hänger med!

Och du där då, som skriver detta med ett öga. Toka.

Nån gång får du samla alla dina drömmar i en blogg eller bok. De kommer jag att följa :).

Själv drömmer jag jobb. Fy f-n. Drömde om utställningsbilderna till mässan. Tittade på dem i går, från tryckeriet. Grymmefina och schyste tryckkillen hade fixat dem i photoshop. I drömmen var själva motivet pyttepyttelitet på hela arket. Och han försökte förklara att de inte gick att dra upp större.

Hoppas du får sova gott, kramalama.

E

Anonym sa...

Tillbaka ikväll efter en vecka i Grekland med underbar mat. Fast det räcker väl med calamares,fetaost och flottmunkar nu trodde vi konstant proppmätta som vi varit..?! Tror du inte att jag o H när vi åkte förbi greken i backen på väg hem blev sugna ändå när vi såg gatuprataren med `Akilles taverna`! Men vi åkte förbi för vi vet att det blir grekisk sallad till lunch imorrn för vi handlade med oss biffiga tomater mm.
Ja, det var lite onödig information kanske här på bloggen, men så blev det. Du vet att vi tänker på hur du har det. Snart är det fullmåne!!!!!
/a

Den hemska tvillingen sa...

Det är naturlivis för djävligt det du beskriver, men du beskriver det väldigt väldigt roligt.
Hoppas på en bättre dag idag.

Anonym sa...

Nu strålas du precis och här sitter jag och käkar en macka med messmör till frukost i köket....men snart så är du tillbaka. Men messmör kanske du bangar...
/a

Anonym sa...

"Kan inte" var förbjudet att säga i den amerikanska skola jag växte upp i. På gympan fick man göra 50 armhävningar om man hördes säga orden! Du skulle ha klarat dig galant genom det systemet. En kämparvilja och målmedvetenhet som inte duga - och det tackar vi alla för. Du inspirerar och jag är som alltid övertygad att det spelar en oerhört stor roll i ens framgång.

Förhoppningsvis tvingar inte syrrorna på Ackis dig till några armhävnigar, om orden skulle slinka ur (man "kan inte" alltid se om ögat är igentäppt :-).

Stå på dig idag!

Kram L.

Peter Barlach sa...

Klart vi gör. Självklart!

Anonym sa...

I går hörde jag en intervju med något golfproffs på radion som pratade om vikten av mental coachning. Det slog mig att du - med din järnvilja och helt makalösa sätt att fokusera och tänka positiv, skulle kunna bli världsetta i vilken sport som helst!

Precis som många andra, följer jag din resa med oro, förundran, en del skratt och min beundran för Dig (och inte minst din familj)bara växer.

Jag vet att du är otroligt stark och jättemodig men jag känner ändå att jag hade velat vara med och hålla handen i dag på helkroppsstrålningen. Har ingen aning om vad det innebär, men det är säkert inte skoj iaf. Undrar om det är inför transplantation i morgon?

När min son var väldigt liten trodde han att man föddes med ett språk "i sig". Betyder det att du kommer bryta på tyska från i morgon då;-)?

Jag fortsätter att följa dig mentalt och håller alla tummar för att allt ska bli lite bättre och lättare för dig snart!!

Kramis
//Cosmo

Anonym sa...

Heja Jossan - du är BÄST!!
Kram från K på Kungsholmen :-)

Anonym sa...

Klart jag gör, jag är med och på!

Anonym sa...

grattis på födelsedagen!
/a